Een naam verzinnen was niet zo eenvoudig
Nadat ik het plan had gevat om stellen te coachen die te maken hadden met verlies van (ongeboren)kind moest ik een naam en een logo. Wat heb ik hierop staan broeden. Ik wilde een krachtige naam die mijn missie moest weergeven. Het moest een naam zijn die mijn dienstverlening weergaf enz. enz.
Dan had ik een naam bedacht en dan bestond het al of was de domeinnaam al niet meer voorradig. Uiteindelijk hield ik het simpel. Mijn bedrijf zou gewoon Leonie Nuijen Coaching gaan heten. Maar ja stel dat ik in de toekomst ook andere diensten zou willen verlenen? Zou de naam dan nog wel de lading dekken? Pff.. het koste mij heel veel hoofdbrekens. En toen op een ochtend kwam weer de naam Dunamis naar boven. Dunamis: een oerkracht, de kracht om door te gaan. Ik heb de domeinnaam www.dunamiscoaching.nl gecheckt en zo waar… deze was nog niet in gebruik.
Een passend logo dat mijn dienstverlening en de wijze waarop ik werk
De keuze was dus gemaakt. En toen kwam de volgende stap: het logo. Wat wilde ik uitstralen met mijn logo? Het logo moest mijn dienstverlening en de wijze waarop ik werk in kleur en uitstraling vangen. Direct kwam het beeld van een boom in de herfst bij mij op. De herfst vind ik naast de lente het mooiste seizoen. De kleuren, de geuren, het eten. Terugtrekken bij de kachel. Warmte en geborgenheid. Omdat ik vanuit mijn studie weet dat kleuren een psychologische betekenis hebben, besloot ik de symboliek van de kleuren in marketingtermen, te raadplegen.
En toen was het beeld compleet. Een roze-bruine boom die symbool staat voor:
Stamboom:
- De verbinding tussen de ouder(s) en het kind
- De verbinding tussen het kind en de andere familieleden
- De verbinding tussen de ouders onderling
- De verbinding tussen de ouders en hun familieleden
- als verbinding tussen hemel en aarde
- een plek waar je je veilig en geborgen voelt
- een plek voor medeleven
- een plek voor koestering
De ontwerper van Logoz vertaalde mijn gevoel in het logo zoals hij is geworden. Een kind, met ouders als stam die verbonden is met familieleden in de vorm van bladeren. Het kind dat fysiek niet verder zal groeien maar spiritueel wel blijft groeien. Het kind dat gekoesterd wordt.
Mij bedrijf ontwikkelde zich en de kleuren van mijn huisstijl pasten niet meer
De kleuren oud roze – bruin associeer je met rouw, verlies. Ook al richt ik mij op het begeleiden van ouders die een baby zijn verloren, ik streef ernaar dat het verdriet plaatsmaakt voor liefde en trots. Zodat ouders het leven weer (durven) omarmen. En daar past een kleur van afscheid niet bij.
Naast de herfst is de lente mijn favoriete jaargetijde. De voorzichtig ontluikende wereld. Het begin van een nieuwe cyclus. De lente dat ik associeer met de kleuren groen en grijs. Groen voor de ontluikende natuur. Grijs van de winterse wolken die er soms nog zijn maar langzaam worden verdreven.
De keuze voor groen met licht grijs was snel gemaakt. Het grijs dat staat voor verandering en geborgenheid en groen dat staat voor nieuw begin, groei en ontwikkeling en balans. En dat is ook precies wat ik voor ogen heb met mijn bedrijf.
Het verdriet maakt plaats voor liefde en trots
Wanneer je baby overlijdt, staat je leven in één keer op zijn kop. Je toekomstbeeld weggevaagd en je moet je bezighouden met dingen waar je je niet mee bezig zou moeten houden. Je komt in een achtbaan van emoties en het is hard werken om je leven weer op de rit te krijgen. Na zo’n intens verlies die zo’n gat in je hart slaat en zo’n grote leegte achterlaat, is het niet raar dat je uit balans bent en niet meer weet hoe je verder moet.
Ook al denk je op dit moment dat je nooit meer gelukkig mag en kan zijn. Weet ik uit ervaring dat het moeilijk is maar niet onmogelijk. En daar help ik je bij. Zodat je aan het eind van mijn begeleiding het leven weer durft te omarmen en je met liefde en trots aan je baby denkt en over hem of haar praat.
0 reacties